Setiap pengembaraan pasti ada pengakhirannya

Urus Jenazah tanpa tunai

Seperti didalam TV.. Lazimnya apabila berlaku kematian urusan pengkebumian jenazah rumit dilakukan khususnya di kawasan bandar. Untuk itu Darul Jenazah menawarkan perkhidmatan menguruskan jenazah secara pakej bagi memudahkan keluarga si mati dalam urusan pengkebumian.

Kalau kita tanya semua orang satu soalan “Sayang tak pada keluarga?” Mesti ramai yang akan jawab mestilah sayang. Terutama sekali orang yang kita paling sayang adalah mak dan ayah kita.  Kalau kita tanya lagi ada tak doakan ahli keluarga mereka? Sudah tentu jawapannya mesti ada.

Kemudian kita tanya lagi, andainya semalam ahli keluarga kita meninggal dunia… tahu tak macam mana nak uruskan jenazah mereka????.. Soalan ni ramai yang kelu lidah dan susah nak bagi jawapan.

Bukannya kita tak pernah pergi menghadiri kursus pengurusan jenazah, sudah tentu saya percaya tuan-tuan dan puan sudah tentu dah banyak kali pergi. Tapi apabila berlaku ujian ni kepada ahli keluarga kita, emosi sedih akan mengusai kita dan susah untuk kita menggunakan akal fikiran untuk fikir dan bertindak tentang pengurusan jenazah seterusnya. Sebabnya apabila orang yang tersayang telah pergi, sebagai manusia sudah tentu emosi kita dan ahli keluarga akan terganggu

Kebanyakan masa apabila orang yang tersayang telah pergi… kemana semua ahli keluarga dan sahabat handai akan berkumpul?. Kebiasaannya ahli waris tiada dihadapan jenazah.. Kemana mereka semua pergi??? Anak yang sulung sibuk cari tok imam surau/masjid.  Anak yang kedua pulak, sibuk pergi balai polis.. buat report tentang kematian. Anak yang ketiga pulak sibuk pergi ke kedai membeli set pengurusan jenazah seperti kain kapan, air mawar dan sebagainya. Anak yang ke empat pulak sibuk cari penggali tanah kubur dan cari back hoe.. nak sediakan liang lahad. Anak yang kelima pulak sibuk pergi ke pasar membeli makanan dan minuman untuk dihidangkan pada tetamu yang hadir.

Darul Jenazah 49938321 1144233955746410 6027624959394709504 n

Kita bukan nak promosikan kematian. Tapi kita nak memberikan ketenangan minda kepada waris apabila ahli keluarga yang tersayang pergi meninggalkan mereka.

Pakej yang serendah RM59 setahun yang kita tawarkan ini adalah pakej lengkap pengurusan jenazah dari A hingga Z. Apakah yang dimaksudkan dengan perkhidmatan pengurusan jenazah lengkap?:

Darul Jenazah img 20190226 wa0041

1. BANTUAN NASIHAT

Khidmat nasihat berkenaan pengurusan jenazah yang mengikut hukum syarak akan diberikan kepada waris melalui talian bebas tol beroperasi 24 jam. TOL FREE : 1800-886-887

Darul Jenazah 47585108 218930652319195 9038239111380541539 n 300x204

2. BANTUAN DOKUMENTASI

Wakil Darul Jenazah akan membantu waris jika perlu dalam menguruskan permohonan dokumentasi kematian atau lain-lain dokumen yang diperlukan. Nak uruskan sendiri ke balai polis pun boleh. Cuma wassap permit kubur kepada pengurus jenazah kami.

3. MEMANDIKAN JENAZAH

Wakil Darul Jenazah akan membantu waris jika perlu dalam urusan memandikan jenazah

Darul Jenazah 49896314 2022980894459218 5359565199051325440 n

4. MENGKAFANKAN JENAZAH

Wakil Darul Jenazah akan membantu waris jika perlu dalam urusan mengkafankan jenazah dan menyediakan keperluannya.

5. SOLAT JENAZAH

Wakil Darul Jenazah akan membantu waris jika perlu mengimamkan solat jenazah tetapi keutamaan akan diberikan kepada waris dan imam tempatan dahulu jika ada.

6. KHIDMAT VAN JENAZAH

Khidmat van jenazah akan membantu waris jika perlu dalam menyediakan perkhidmatan van jenazah untuk semua urusan penghantaran jenazah di Malaysia.

7. PENGEBUMIAN JENAZAH

Wakil Darul Jenazah akan membantu waris jika perlu dan memastikan urusan pengebumian selesai dilaksanakan di kawasan perkuburan yang dimohon oleh waris

8. BACAAN TALKIN

Wakil pengurusan jenazah akan membantu waris jika perlu membacakan doa talkin tetapi keutamaan akan diberikan dahulu kepada waris atau imam tempatan dahulu jika ada

MANFAAT TAMBAHAN:

1. WANG KHAIRAT
2. KHATAM AL QURAN DAN ZIKIR TAHLIL
3. PUSARA (Kepok 4 segi)
4. BATU NISAN
5. BADAL HAJI
6. DANA KEMALANGAN DIRI
7. KOS PERUBATAN KEMALANGAN
8. KOS AMBULAN KEMALANGAN

Keratan Akhbar

Kerjasama dengan Badan Korporat & Persatuan

PAKEJ INDIVIDU DAN KELUARGA

Darul Jenazah 49739205 1144233999079739 2504265185414348800 n

Jangan Tunggu sampai esok

Change doesn’t magically happen.

Are you expecting “change” from one day to the other without doing anything about it? 🤦‍♂️ If you want a better #life than the one you currently live, one of the #greatest things you could ever learn is this:

NOTHING will change unless YOU CHANGE.

Things will never get better until YOU decide to get better. until YOU decide to learn more, to work harder, to work smarter, to change your daily habits, to eliminate negative influences.

This is YOUR life and it is up to YOU to make a change if you want better.

One mire time just in case you missed it:

Nothing will change unless YOU change.

You’re welcome.

#almuhaimingroup
...

View on Facebook

Konsultan Kewangan Diperlukan
.
Tugas dan tanggungjawab
Memberi kesedaran kepada orang ramai tentang kepentingan menyimpan untuk masa depan.
.
Siapa yang layak memohon?
Warganegara Malaysia
Lelaki/Perempuan
Bujang/Berkahwin
Student/Suri rumah/Pesara/Penganggur
Mempunyai semangat keusahawanan
Mempunyai kenderaan sendiri
.
KELEBIHAN
Elaun sehingga RM10,000
Komisyen tanpa had
Bonus 2 kali setahun
Tabung Persaraan
Peluang melancong ke luar negara
Peluang kenaikan pangkat

Klik link dibawah untuk info lanjut:
.
www.syedmohdmuhaimin.com/kerjaya
www.syedmohdmuhaimin.com/kerjaya
www.syedmohdmuhaimin.com/kerjaya
www.syedmohdmuhaimin.com/kerjaya
www.syedmohdmuhaimin.com/kerjaya
.
#millionaire #mdrt #milliondollaragency #jutawan #unittrust #insurans #takaful #prudential #prubsntakaful #pruventure #edp #eastspringinvestment #ejenterbaik #almuhaimingroup #mfgroup #sertaikami #joinus #bisnestanpamodal #kerjakosong #kerjaparttime
...

View on Facebook

Nasi lemak kalau beli yang kosong dengan telur je memang murah. Tapi bila ditambah dengan sambal bilis, sotong, rendang ayam & etc. harganya akan jadi mahal sebab semua masuk & sedap.

Sama macam Takaful, untuk perlindungan asas ianya murah je, bila ditambah & dilengkapi dengan pelbagai manfaat lain ianya juga jadi lebih tinggi harganya.

Nak makan sedap jangan berkira sangat tentang harga janji lauk sedap, samalah jugak macam takaful, biar harga tinggi tapi ianya lengkap.

Jom bertindak kawan2 masa terbaik di awal Jun ni💪🏻 Fast. Easy. Best Advise

#almuhaimingroup #hibah #hibahtakaful #agentakaful #insurans
...

View on Facebook

True? You can answer that question in your head.

I’m sure you can honestly say that there are a lot of things you didn’t dare do earlier in your #life because of different fears and I sometimes you still wonder where would you be today if you had had a little more #courage.

Maybe it’s something that until this day happens to you because you are afraid of taking #chances/risks. 🤷‍♂️ I don’t believe in judging yourself or hating yourself for past #decisions but we can learn and grow from them.

Take some chances, especially on yourself.

Something that makes you truly #happy.

You are capable of so much more than you think.

You have great potential inside of you.

Just take some time to tap into it and watch the magic unfold.

Life is a gift so embrace it and enjoy every moment.

Make every day count!

We won’t be here forever!

Do something about it.

#almuhaimingroup
...

View on Facebook

“Takpe, company saya dah sediakan Insurans untuk saya 😌🤚. Cover satu family lagi tau”

Benefit yang company sediakan bersifat sementara. Boleh jadi awak hilang benefit tersebut saat anda :- ✅ Bertukar kerjaya. 😊 ✅ Sakit Kronik lalu dibuang kerja. 😩 ✅ Kemalangan hingga menyebabkan hilang kudrat untuk bekerja. 😟 ✅ TERBARU Company membatalkan Benefit tersebut bagi mengurangkan cost!! 😰

Cuba bayangkan COMPANY batalkan Medical Card anda saat-saat ANDA PERLUKANNYA?? As nak bantu anda selesaikan masalah ni.

Jom, As bantu utk anda sediakan personal Medical Card. Yg paling penting Mampu Milik! 😇

#takaful
#hibah
#medicalcard
...

View on Facebook
Download Video Cara Buat Duit Dengan Insuran PERCUMA
I agree to have my personal information transfered to AWeber ( more information )
Join over 3.000 visitors who are receiving our newsletter and learn how to optimize your blog for search engines, find free traffic, and monetize your website.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.
Call Now ButtonCall Saya
× Whatsapp Saya